Reklamačný poriadok
Reklamačný
poriadok
e-shopu: www.neitronik.sk
1.
Tento reklamačný poriadok
nadväzuje a dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré upravujú predaj tovaru
prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a popisuje spoluprácu medzi spotrebiteľm
a predávajúcim a kupujúcim (na IČO) a predávajúcim s ohľadom na
prípadné vady tovaru, ich uplatnenie a nároky, ktoré z nich plynú.
2.
Predávajúcim je: Neitronik.sk, sídlo: Severná 154/10, Námestovo 029 01,
Slovenská republika
3.
Predávajúcim je tiež osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo
na jej účet. Predávajúci je zároveň aj:
a.
prevádzkovateľom systému elektronického obchodu
prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho (ďalej len
„internetový obchod“ alebo tiež len „e-shop“).
b.
prevádzkovateľom informačného systému /
informačných systémov v zmysle ustanovenia 136/2014 Z.z. Zákona o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4.
Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba,
ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky
predávajúceho, obdŕžala emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila
kúpnu cenu.
5.
Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala
objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie
cenovej ponuky predávajúceho a potvrdila tiež oboznámenie sa s
týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
6.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Novelizáciou zákona
č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014, boli z
definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré nakupujú výrobky alebo
používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
7.
Spotrebiteľom nie je
firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri
objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH). Vzťah medzi takýmto zákazníkom
a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným
zákonníkom.
8.
Spotrebiteľom nie sú ani fyzické osoby, ktoré
nakupujú tovar pre výkon svojho povolania.
9.
Kupujúci je povinný sa oboznámiť s
reklamačným poriadkom a všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred
objednaním tovaru. Objednaním tovaru od predávajúceho potvrdzuje oboznámenie sa
s obsahom uvedeného reklamačného poriadku a všeobecných obchodných
podmienok.
10.
Ako doklad o kúpe vystavuje
predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra). Ak nie je
vystavený samostatný záručný list, slúži ako záručný list príslušný nákupný
doklad (ďalej len „záručný list“).
11.
Uvedené ustanovenia sa nevzťahujú
na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ ale osoba, ktorá nakupuje tovar za
účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb; zodpovednosť
za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného
zákonníka.
12.
Predávajúci vybavuje
spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky,
najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a
platnými právnymi predpismi.
13.
Predávajúci informuje kupujúceho
ešte pred kúpou o:
- zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru
(podľa § 622 – 624 Občianskeho zákonníka),
- postupe uplatňovania a vybavovania
reklamácie, sťažnosti a podnetov,
- kde môže uplatniť reklamáciu, najmä v
prípade, ak je miesto pre vybavenie reklamácie odlišné od sídla vášho
podnikania alebo sídla prevádzkárne,
- o vykonávaní záručných opráv (autorizované
servisy a pod.).
14.
Záručná doba pre spotrebiteľov: Pri
všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je záručná
doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR
neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Ak je na predávanej veci,
jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí
sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Záručná doba začína plynúť odo dňa
prevzatia tovaru spotrebiteľom. Predávajúci môže zákonnú dobu predĺžiť. Dĺžka
predlženej záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste. Pokiaľ v záručnom
liste nie je vyznačená iná záručná doba, platí lehota 24 mesiacov. Záručná doba
sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej lehoty. V
rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom
č.40/1964 Z.z. § 619-627 s prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. (Pri
predĺženej lehote sa reklamácie riadia výhradne týmto poriadkom.)
15.
Záručná doba na použitú vec: Ak ide o použitú vec, kupujúci
a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej
než 12 mesiacov. U tovarov predávaných za nižšiu cenu z
dôvodu chyby či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola
nižšia cena dohodnutá.
16.
Záručná doba pre firemných zákazníkov: Pri všetkých tovaroch kupovaných firemnými zákazníkmi, na základe
obchodného vzťahu, (v zmysle Obchodného zákonníka) je záručná doba označovaná
ako „záruka za akosť“ stanovená predávajúcim
na 12 mesiacov (slovom: dvanásť
mesiacov). Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktorú
platí záručná doba, zaniknú, ak nebudú uplatnené v záručnej dobe.
17.
Záručné podmienky: Predávajúci zodpovedá
za to, že tovar má pri predaji stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť.
Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať platným technickým normám. Predávajúci
zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
18.
Výnimky zo záruky:
- Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté
nesprávnym použitím tovaru alebo z dôvodu vyššej moci, živelnej udalosti
apod. ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté.
- Ďalej sa záruka nevzťahuje na závady
vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním,
použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou. Ďalej
sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:
- mechanickým poškodením tovaru,
- používaním tovaru v neodpovedajúcich podmienkach,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými princípmi,
- vykonaním nekvalifikovaných zásahov či zmenou parametrov.
19.
Doba od uplatnenia práva zo
zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci bol povinný vec prevziať, sa do
záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba
znova od prevzatia nového tovaru.
20.
Ak predávajúci pri kúpe tovaru
ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na
zákazníkovi, či ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto
predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak zákazníkovi vznikne právo na
odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť
predávajúcemu všetko, čo dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.
21.
Uplatnenie reklamácie je možné:
- na adrese: Neitronik.sk, Severná 154/10, Námestovo 029 01, Slovenská republika (je potrebné preukázať, že výrobok bol zakúpený u predávajúceho a že
je ešte v záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom sa to má
preukázať. Predávajúci odporúča napr. doklad o kúpe alebo záručný
list).
- poštou na
adrese: na adrese: Neitronik.sk, Severná 154/10, Námestovo 029 01, Slovenská republika (je
potrebné preukázať, že výrobok bol zakúpený u predávajúceho a že je ešte v
záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom sa to má preukázať.
Predávajúci odporúča napr. doklad o kúpe alebo záručný list).
22.
Pred uplatnením reklamácie
predávajúci odporúča (nepodmieňuje), aby sa pred samotným uplatnením kupujúci
telefonicky alebo elektronicky skontaktoval s predávajúcim, ktorý ho bude opätovne
informovať o všetkých podstatných náležitostiach reklamácie,
o možnostiach uplatnenia a postupe pri vybavovaní reklamácie:
- tel.: +421
908 103 337
- email : info@neitronik.sk
23.
Predávajúci týmto informuje
kupujúceho, že pre prípad uplatnenia reklamácie je možné vyýužiť reklamačný
formulár, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho..
24. K tomu, aby spotrebiteľ
mohol uplatniť reklamáciu vady kúpeného výrobku stačí, keď preukáže, že výrobok
bol zakúpený u konkrétneho predajcu a že je ešte v záruke. Nie je zákonom
stanovené, akým dokladom to má preukázať. V Občianskom zákonníku sa uvádza (§
620), že, ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať
doklad o kúpe, avšak na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť
záruku písomnou formou (záručný list). Z uvedeného vyplýva, že, ak v záručnom
liste predávajúci neuvádza iné údaje o výrobku (podrobnejšie), ako na doklade k
kúpe, ani neposkytuje dlhšiu záruku, ako je zákonná, vyžadovanie dokladu o kúpe
aj záručného listu pri reklamácii vady výrobku je v určitom prípade duplicitne
– v prípade, ak sa záruka uplatňuje u predajcu – nie v záručnom servise. Ak
spotrebiteľ uplatňuje právo na opravu vady alebo výmenu vadného výrobku za
bezvadný, nie je potrebný doklad o kúpe z ERP. Predávajúci nemôže odmietnuť
prijatie reklamácie od spotrebiteľa, ak tento vie preukázať, že vadný výrobok
bol u predávajúceho zakúpený a je v záručnej lehote.
25.
Záruka na vymenenú vec: odo dňa prevzatia
novej veci platí nová záručná doba.
26.
Informácie k reklamácii:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady
požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu
súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia
vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a
ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ
právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi,
ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo
použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má spotrebiteľ
namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Ak ide o
neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má spotrebiteľ
právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
- Ak má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru
alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na
kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z
týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu,
predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný
poučiť spotrebiteľa o jeho právach ako je uvedené vyššie.
27.
Určenie spôsobu vybavenia
reklamácie: Na základe
rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci
povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie:
- ihneď,
- v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie
- v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
28.
V súlade s ustanovením § 18 ods. 4
zákona o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu do 30
kalendárnych dní, bez ohľadu na to, akým spôsobom spotrebiteľ tovar kúpil.
29.
Za vybavenie reklamácie sa považuje: Podľa § 2
písm. m) zákona o ochrane spotrebiteľa, vybavením reklamácie sa rozumie
ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku,
vrátenie kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Podľa §
122 ods. 1 Občianskeho zákonníka lehota určená podľa dní začína sa dňom, ktorý
nasleduje po udalosti, ktorá je rozhodujúca pre jej začiatok.
30.
Po márnom uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar.
31.
Reklamácia do 12 mesiacov od
kúpy: Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas
prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len
na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné
náklady súvisiace s odborným posúdením. predávajúci je povinný poskytnúť
spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie
najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
32.
Reklamácia po 12 mesiacoch od
kúpy: Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12
mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila,
je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať
tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej
osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania
odborného posúdenia záručná doba neplynie. predávajúci je povinný
spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
33.
Náklady na odborné posúdenie: Ak spotrebiteľ zašle tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady
odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady znáša vždy predávajúci, teda počas celej dĺžky záručnej doby bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak je však tovar zaslaný na odborné posúdenie
inej ako určenej osobe, teda znalcovi alebo autorizovanej, notifikovanej alebo
akreditovanej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady je predávajúci povinný uhradiť
spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť
predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní odo dňa znova
uplatnenia reklamácie.
34.
Odborné posúdenie musí obsahovať:
- identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné
posúdenie,
- presnú identifikáciu posudzovaného výrobku
(napríklad sériové či výrobné číslo),
- popis stavu výrobku,
- výsledok posúdenia,
- dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
35.
Odborné posúdenie môže vykonať len:
- znalec podľa zákona č. 382/2004 Z. z. Zákon o znalcoch, tlmočníkoch
a prekladateľoch.
- autorizovaná,
notifikovaná alebo akreditovaná osoba – podľa §
11 ods. 1, § 2 ods. 1 písm. f) a § 22 ods. 4 zákona č. 264/1999 a §
15 zákona č. 90/1998 Z. z.
- autorizovaný
servis (oprávnená osoba výrobcom na vykonávanie
záručných opráv).
36.
Predávajúci je povinný pri
uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia
reklamačného protokolu. V tomto potvrdení by mal byť okrem kontaktných údajov
predávajúceho a spotrebiteľa uvedený popis vady a či spotrebiteľ požaduje
opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy alebo zľavu z kúpnej ceny, v závislosti od
charakteru vady, ako aj dátum uplatnenia reklamácie.
37.
Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, napr. telefonicky,
predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi
čo možno najskôr, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
38.
Potvrdenie o uplatnení reklamácie
sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie
iným spôsobom, napr. e-mailom.
39.
Predávajúci je povinný o vybavení
reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou
kolónkou vybavenie reklamácie, list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení
reklamácie alebo sms správa alebo e-mailová správa obsahujúca informáciu o
vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní.
40.
Po vybavení oprávnenej reklamácie
sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej
reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je
ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru.
41.
Súčinnosť kupujúceho: Spotrebiteľ je povinný
poskytnúť predávajúcemu, resp. autorizovanému servisu, bezodkladne
akúkoľvek súčinnosť k overeniu existencie reklamovanej vady a k jej
odstráneniu (vrátane zodpovedajúceho potrebného vyskúšania alebo demontáže
tovaru). Spotrebiteľ je taktiež povinný dodať tovar pri uplatnení reklamácie
čistý v riadnom obale v súlade s hygienickými predpismi alebo obecnými
hygienickými zásadami vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva,
umožňujúcich takéto overenie a odstránenie vady.
42.
Spotrebiteľ si je povinný prevziať
tovar zo záručnej opravy najneskôr do jedného mesiaca od vyrozumenia o jej
vykonaní.
43.
Ustanovenie žiadneho zákona neukladá povinnosť predávajúcemu poskytnúť
náhradný tovar spotrebiteľovi, počas doby vybavenia reklamácie.
44.
Reklamácia v prípade firemného zákazníka: v prípade
reklamácie firemným zákazníkom (nie spotrebiteľom) - takýto vzťah sa potom
neriadi zákonom na ochranu spotrebiteľa ani občianskym zákonníkom, ale
obchodným zákonníkom.
45. Predávajúci informuje kupujúceho o orgáne
dozoru, ktorým je: Slovenská obchodná inšpekcia.
46. Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán kontroly vnútorného trhu neskúma
opodstatnenosť reklamácií, ale len to, či boli splnené všetky zákonné podmienky
vzťahujúce sa na reklamáciu, vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa.
47. Ďalšími orgánmi dozoru, v závislosti od tovaru alebo služieb,
ponúkaných prostredníctvom internetového obchodu, môžu byť aj:
· Štátna veterinárna a potravinová
správa
· Regionálny úrad verejného
zdravotníctva
Informácia o alternatívnom riešení sporu online (RSO) pre
e-shop
1.
Predávajúci týmto zároveň
informuje zákazníkov, že dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.
2.
Cieľom tohto zákona je vytvorenie
novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo,
efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi
nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi
spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch
strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
3. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu
sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových
služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše
v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj
také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov
vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
4. Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva.
5. Spotrebiteľ má právo v prípade, ak dôjde k sporu
s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť
sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €.
Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“,
ale aj na spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi zahraničnými
spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.
6. Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor
do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj
opakovane) upovedomí navrhovateľa.
7. Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom
prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť
riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia
sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany
predávajúceho.
8. Orgán alternatívneho
riešenia sporov:
Slovenská obchodná
inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27,
SR.
web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
email: ars@soi.sk,
adr@soi.sk
9.
Návrh môže spotrebiteľ podať
spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, aj
elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na
stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
10.
Alternatívne riešenie sporov je
vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich
podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20€.
11.
Predávajúci týmto zároveň
informuje spotrebiteľov, o možnosti individuálneho podávania žiadosti,
návrhov, podnetov a pokusov o predídenie sporov elektronicky na
emailovú adresu: info@neitronik.sk
Znenie reklamačného poriadku je účinné od 01.01.2021