Obchodné podmienky
Všeobecné
obchodné podmienky
internetového obchodu (e-shopu): www.neitronik.sk
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontaktná adresa: Neitronik.sk, Severná 154/10, Námestovo 029 01, Slovenská republika
tel.: +421
908 103 337
email: info@neitronik.sk
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Žilinský
kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina SR.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Článok I
Všeobecné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa
vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi predávajúcim a kupujúcim
(fyzickou alebo právnickou osobou) v zmysle zákona č. 40/1964 Zb.
Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007
o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. ZÁKON z 25. marca 2014 o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne
vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri
uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok nekonajú
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných
ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších
predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (v znení č. 151/2014 Z.
z., 173/2015 Z.z., 391/2015 Z. z.). Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne
vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s
fyzickými osobami – podnikateľmi (napr. SZČO), sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný
zákonník v platnom znení.
2. Predávajúcim je: Neitronik.sk, Severná 154/10, Námestovo 029 01, Slovenská republika
3.
Predávajúcim je tiež osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet. Predávajúci je zároveň aj:
a)
prevádzkovateľom systému
elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky
predávajúceho (ďalej len „internetový obchod“ alebo tiež len „e-shop“).
b)
prevádzkovateľom informačného
systému / informačných systémov v zmysle ustanovenia 136/2014 Z.z. Zákona o
ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a
odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdŕžala
emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je
taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu
a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a potvrdila
tiež oboznámenie sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
5. Spotrebiteľom je fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Novelizáciou
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014, boli z
definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré nakupujú výrobky alebo
používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej
domácnosti. Spotrebiteľom nie je
firemný zákazník, teda
zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo
IČ DPH). Firemní zákazníci nemajú takisto nárok na vrátenie tovaru bez udania
dôvodu ani odstúpenie od zmluvy. Vzťah medzi takýmto zákazníkom
a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným
zákonníkom. Spotrebiteľom nie sú ani
fyzické osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon svojho povolania.
6.
Zmluvu uzavretú na diaľku
zákonodarca definoval ako zmluvu medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutú a
uzavretú výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej
komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa,
najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného
listu alebo ponukového katalógu.
7.
Zmluva uzavretá mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho je definovaná ako zmluva medzi predávajúcim
a spotrebiteľom:
·
uzavretá za súčasnej fyzickej
prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým
priestorom predávajúceho,
·
na ktorej uzavretie dal návrh
predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom
predávajúceho,
·
uzavretá v prevádzkových
priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa
predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho,
alebo
·
uzavretá počas predajnej akcie
alebo v súvislosti s ňou.
8.
Prevádzkové priestory sú
definované ako prevádzkareň alebo iný priestor, kde predávajúci zvyčajne
vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie.
9.
Zmluvou, predmetom ktorej je
predaj tovaru, sa na účely tohto zákona rozumie akákoľvek zmluva:
a)
na základe ktorej spotrebiteľ
nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o dielo, alebo
b)
ktorej predmetom je predaj tovaru
aj poskytnutie služby.
10.
Ak sa zmluva uzavretá na diaľku,
na základe ktorej je spotrebiteľ zaviazaný k peňažnému plneniu, uzatvára
elektronickými prostriedkami, predávajúci je povinný bezprostredne pred odoslaním
objednávky spotrebiteľa opätovne výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne
informovať o:
·
hlavných vlastnostiach tovaru
alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie
a tovaru alebo službe,
·
celkovej cene tovaru alebo služby
vrátane všetkých nákladov,
·
dĺžke trvania zmluvy, ak ide o
zmluvu uzavretú na dobu určitú, a ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú
alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj o
podmienkach vypovedania zmluvy, a
·
minimálnej dĺžke trvania záväzkov
spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa
taký záväzok. Toto ustanovenie ukladajúce predávajúcemu opätovnú informačnú
povinnosť má slúžiť na to, aby si spotrebiteľ pred dokončením svojej objednávky
dôkladne prečítal podstatné informácie a mohol sa tak uvážene rozhodnúť o kúpe
tovaru, resp. služby.
11.
Dohodou o predplatnom sa na účely
tohto zákona rozumie zmluva, ktorou sa predávajúci zaväzuje dodávať
spotrebiteľovi v určených intervaloch objednaný tovar alebo poskytovať službu
počas predplateného obdobia a spotrebiteľ sa zaväzuje zaplatiť za túto dodávku
alebo poskytnutie služby cenu za príslušné časové obdobie.
12.
Doplnkovou zmluvou sa rozumie
zmluva, na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá
služba, ktorá súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ak je tovar dodávaný
alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody
a pri jej uzatváraní bolo možné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, že
spotrebiteľ po zániku zmluvy na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho nebude mať záujem na plnení povinností z
tejto zmluvy.
13.
Vyplnením objednávkového formulára
a odoslaním objednávky s povinnosťou platby kupujúci zároveň potvrdzuje,
že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré tvoria
neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy a sú stále prístupné v príslušnej
sekcii na webovej stránke predávajúceho.
14.
Trvanlivým nosičom sa na účely
tohto zákona rozumie prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo
predávajúcemu uchovať jemu adresované informácie spôsobom umožňujúcim ich
použitie v budúcnosti na časové obdobie zodpovedajúce účelu týchto informácií a
ktorý umožňuje nezmenené reprodukovanie uložených informácií, najmä papier,
e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta, pevný disk počítača.
15. Elektronickým obsahom sa na účely týchto všeobecných obchodných
podmienok rozumejú dáta vytvorené a poskytnuté v elektronickej podobe, najmä
počítačové programy, aplikácie, hry, hudba, videá alebo texty.
16.
Objednávkou sa rozumie kupujúcim
vyplnený a odoslaný objednávkový formulár spracovaný systémom obchodu
predávajúceho. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania
prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za
objednávku sa považuje aj telefonická objednávka, alebo objednávka zaslaná
emailom, faxom, alebo poštou na adresu predávajúceho. Objednávka obsahuje
informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte alebo službe. Na základe
objednávky sa zákazníkovi vygeneruje faktúra na úhradu kúpnej ceny. V prípade,
ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového
formulára, ale vykoná objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu, alebo
poštou na adresu predávajúceho, predávajúci zašle kupujúcemu cenovú ponuku
emailom alebo iným spôsobom, na ktorom sa dojednajú.
Článok
II
Objednávka tovaru alebo služby alebo služby
– uzatvorenie kúpnej zmluvy
1.
Predávajúci pred uzavretím zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho, alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa,
pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámuje
spotrebiteľovi:
·
hlavné vlastnosti tovaru alebo
charakter služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a
tovaru alebo službe,
·
obchodné meno a sídlo alebo miesto
podnikania predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná,
·
telefónne číslo predávajúceho a
ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt spotrebiteľa s predávajúcim, najmä
adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má,
·
adresu predávajúceho alebo osoby,
v mene ktorej predávajúci koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu
tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet, ak sa táto adresa líši od
adresy uvedenej v písmene b),
·
celkovú cenu tovaru alebo služby
vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na
povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa
vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a
poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť,
že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky; ak ide o
zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo dohodu o predplatnom, predávajúci
informuje spotrebiteľa o celkovej cene za zúčtovacie obdobie, a ak túto cenu
nemožno určiť vopred, o spôsobe, akým sa vypočíta,
·
cenu za použitie prostriedkov diaľkovej
komunikácie, ktoré je možné využiť na účely uzavretia zmluvy, ak ide o číslo
služby so zvýšenou tarifou,
·
platobné podmienky, dodacie
podmienky, lehotu, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo
poskytnúť službu, informáciu o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií,
sťažností a podnetov spotrebiteľov,
·
informáciu o práve spotrebiteľa
odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na
odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň poskytne spotrebiteľovi formulár na odstúpenie
od zmluvy podľa prílohy č. 3,
·
informáciu o tom, že ak
spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu podľa § 10 ods. 3, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj
náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
prostredníctvom pošty,
·
informáciu o prípadnej povinnosti
spotrebiteľa uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa §
10 ods. 5, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil
predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6,
·
informáciu o tom, že spotrebiteľ
nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za
ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
·
poučenie o zodpovednosti
predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa všeobecného predpisu,
·
informáciu o existencii a
podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa
prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis,20) ak ju výrobca alebo
predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a
službách poskytovaných spotrebiteľom po predaji tovaru alebo poskytnutí služby,
ak sa taká pomoc poskytuje,
·
informáciu o existencii
príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o
spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie,
·
informáciu o dĺžke trvania zmluvy,
ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu
neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej
platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy,
·
informáciu o minimálnej dĺžke
trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre
spotrebiteľa taký záväzok,
·
informáciu o povinnosti
spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na
žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú,
ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
·
informáciu o funkčnosti vrátane
použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického
obsahu, ak je to vhodné,
·
informáciu o kompatibilite
elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo
je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné,
·
informáciu o možnosti a
podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia
sporov; predávajúci zároveň uvedie na svojom webovom sídle odkaz na platformu
alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
2.
Elektronická objednávka produktov
uskutočnená formou vyplneného objednávkového formulára a následná úhrada kúpnej
ceny v zmysle vygenerovanej faktúry je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo
strany kupujúceho.
3.
Návrhom na uzatvorenie kúpnej
zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky vyhotovenej predávajúcim na
základe telefonickej alebo emailovej objednávky kupujúceho. K uzatvoreniu
kúpnej zmluvy dochádza v tomto prípade písomným potvrdením cenovej ponuky
kupujúcim, aj elektronickou formou. K akceptácii objednávky produktov zo strany
predávajúceho, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného
potvrdenia uzatvorenia kúpnej zmluvy, v zmysle Zákona na ochranu
spotrebiteľa pri predaji na diaľku č. 102/2014 (konkrétne § 6):
Predávajúci je povinný bezodkladne po uzavretí zmluvy uzavretej na
diaľku, najneskôr spolu s dodaním tovaru, poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o
uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
4.
V prípade objednávky
prostredníctvom objednávkového formulára „objednávka“, je kupujúci povinný, v
objednávke zvoleným spôsobom, zvoliť formu úhrady kúpnej ceny a následne
zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu, v opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu
kúpnej zmluvy.
5.
Predávajúci týmto zároveň
informuje kupujúceho (zákazníka) a kupujúci (zákazník) berie na vedomie a
súhlasí s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
6.
V prípade telefonickej alebo
emailovej objednávky, je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu na základe
faktúry vystavenej a doručenej predávajúcim kupujúcemu (aj elektronicky). Po
pripísaní platby na účet predávajúceho, predávajúci informuje kupujúceho, že
produkt bude odoslaný na kupujúcim uvedenú adresu.
7.
Zmluva uzavretá na diaľku je
spotrebiteľskou zmluvou, ktorá je uzatvorená medzi podnikateľským subjektom
a spotrebiteľom, pričom spotrebiteľ má možnosť sa oboznámiť
s obsahom zmluvy, ale nemá možnosť ovplyvniť jej obsah.
8.
Zmluva sa uzatvára na dobu určitú
a zaniká splnením záväzkov predávajúceho a kupujúceho.
9.
Predávajúci
týmto zároveň informuje kupujúceho, že nepodmieňuje uskutočnenie objednávky vyžadovaním súhlasu s obchodnými
podmienkami,
predovšetkým vzhľadom na rozhodnutie SOI SK/0677/99/2015.
Článok III
Kúpna cena a platobné podmienky
1.
Cena produktov alebo služieb
objednávaných prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „kúpna cena“)
je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého jedného zákazníka. V prípade
objednávky v zmysle Článok II ods. 6, zašle predávajúci kupujúcemu cenovú
ponuku elektronicky, alebo v prípade vzájomnej dohody aj poštou.
Predávajúci zároveň informuje spotrebiteľa, že negarantuje časovú platnosť
kúpnych cien v prípade rovnakej objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre
vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej
objednávky sa po jej úhrade, v lehote splatnosti, už nemení. Cena produktov alebo
služieb sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa
ceny tovaru alebo služby zistenej v systéme predávajúceho alebo zverejnenej na
predmetnom e-shope pri tovare.
2.
Kupujúci i predávajúci sú oprávnení zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od
kúpnej zmluvy (do okamihu prevzatia
tovaru alebo služby), ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny niektorej
položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.
3.
Kúpna cena sa považuje za uhradenú
dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho (alebo pri platbe
v hotovosti momentom hotovostnej úhrady, resp. jej potvrdenia vystavením
príjmového dokladu)
4.
Spôsob zaplatenia kúpnej ceny (platobná forma) a celkových nákladov
súvisiacich so samotnou objednávkou a doručením tovaru (spôsob platenia
zvolí kupujúci v procese objednávania tovaru na webovej stránke nákupného
portálu) je uvedený v objednávkovom formulári s celkovým vyčíslením
nákladov. Pri platení je ako variabilný symbol nutné
uviesť číslo vygenerovanej faktúry. Kupujúcim nesprávne uvedený variabilný
symbol, pri platbe, má za následok nesprávne zúčtovanie kúpnej ceny a kupujúci
nesie všetky riziká s tým spojené. Kupujúci môže byť v omeškaní s plnením
povinnosti zaplatiť. Kúpna cena produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné
náklady súvisiace s dodaním produktov.
5.
Splatnosť kúpnej ceny: po zvolení spôsobu
zaplatenia kúpnej ceny, prostredníctvom objednávkového formulára, alebo
telefonicky alebo elektronicky, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu
kúpnu cenu pred samotným prevzatím tovaru, s výnimkou osobitnej dohody
medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorú predávajúci jedniznačne písomne
(alebo elektronicky) potvrdí kupujúcemu, po vykonaní objednávky. Pri kupujúcim zvolenej
hotovostnej úhrade je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu
a ďalšie vyčíslené poplatky (napr. poplatok za dopravu, poplatok za
dobierku a i.), t.j. celkovú vyčíslenú cenu, najneskôr pri doručení tovaru
alebo služby kupujúcemu (aj prostredníctvom prepravnej spoločnosti).
6.
Kupujúci je zároveň oprávnený
zaplatiť už pri vystavení a odoslaní objednávky predávajúcemu s tým, že platba
je vnímaná ako preddavok na kúpnu cenu a ďalšie vyčíslené náklady, avšak
kupujúcemu sa odporúča, aby platil až po akceptácii objednávky predávajúcim
(uzatvorení zmluvy).
7.
Cena za dobierku:
·
cena za dobierku nie je zahrnutá
v kúpnej cene tovaru alebo služby a bude vyčíslená v objednávkovom
formulári a vo vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej ponuke zaslanej
emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť
ich spolu s kúpnou cenou.
·
predávajúci je však oprávnený
jednostranne a podľa vlastného uváženia interne určiť hodnotu (výšku) celkovej
objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu za dobierku. Skutočnosť
platenia alebo neplatenia ceny za dobierku kupujúcim sa zobrazí v objednávke na
web stránke predmetného internetového obchodu a pri každej samostatne
vytvorenej objednávke sa hodnota (výška) celkovej objednávky môže odlišovať.
Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto
Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať hodnotu objednávky
(uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu za dobierku. Na
uzatvorenie kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.
8.
Iné poplatky:
·
výška kúpnej ceny tovaru, vrátane
všetkých dodatočných poplatkov (napr. súvisiacich s formou platby
a formou doručenia tovaru), sú uvedené v objednávkovom
formulári a to pred samotným vykonaním objednávky.
·
predávajúci je však oprávnený
každú objednávku posudzovať individuálne a jednostranne podľa vlastného
uváženia interne určiť objednávku, pri ktorej kupujúci, okrem kúpnej ceny za
tovar, už neplatí žiadne dodatočné náklady v súvislosti so spôsobom
úhrady, výškou objednávky a samotným doručením a to bez nutnosti
uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach zo strany
predávajúceho. Na uzatvorené kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.
9. Platba za tovar alebo službu vopred:
· možnosť platby kartou on-line pomocou služby TatraPay - iba pre zákazníkov Tatra Banky
Predávajúci môže požadovať platbu za tovar alebo službu vopred:
·
pri hodnote objednávke nad 200€
bez dopravy (na základe vystavenej zálohovej faktúry prevodom na bankový účet)
·
za tovar alebo službu, ktorý(á) sa
odosiela do zahraničia (na základe vystavenej zálohovej faktúry prevodom na
bankový účet)
· pri objednávke tovaru alebo služby, ktorý(á) nie je skladom alebo je vyrábaný(á) len na objednávku, môže byť požadovaná zálohová platba vopred a to vo výške 50% z ceny tovaru alebo služby. Pokiaľ je objednávka počas procesu výroby zrušená/stornovaná, zálohová platba prepadá v prospech predávajúceho, ktorý znáša náklady na výrobu objednaného tovaru. (Zálohová platba je požadovaná na základe vystavenej zálohovej faktúry).
10.
Základným platidlom za tovar alebo
službu je mena EURO. Znak: €.
11.
Poplatky bánk za vykonanie úhrady
kúpnej ceny a nákladov dopravy kupujúcim sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a
bankou kupujúceho. Predávajúci nezodpovedá za výšku takýchto alebo obdobných
poplatkov s tým súvisiacich.
12.
Náklady na použitie elektronických
prostriedkov komunikácie sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a jeho
poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho poskytovateľom služieb
elektronickej komunikácie. Predávajúci nezodpovedá za výšku takýchto alebo
obdobných poplatkov s tým súvisiacich.
13.
Predávajúci informuje kupujúceho,
že nestanovuje minimálnu hodnotu objednávky. V zmysle zákona č. 102/2014
Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov o ochrane spotrebiteľa „Predávajúci nesmie odmietnuť predať spotrebiteľovi výrobok,
ktorý má vystavený alebo inak pripravený na predaj, alebo odmietnuť poskytnutie
služby, ktorá je v jeho prevádzkových možnostiach“.
14.
Predávajúci môže na webovej
stránke vytvoriť príležitosť (možnú formu), prostredníctvom ktorej kupujúci
môže získať zľavu (v %) na celkový zakúpený tovar. Predávajúci je oprávnený
jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných
podmienkach meniť a upravovať vznik, zánik a podmienky možného spôsobu (formy)
získania takejto zľavy. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.
Článok IV
Dodanie tovaru alebo služby
1. Predávajúci je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve
a kvalite spolu s písomným rovnopisom týchto Všeobecných obchodných podmienok,
ak ich už nedodal skôr spolu s daňovými dokladmi vzťahujúcimi sa k tovaru alebo
služby a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre daný produkt.
2. Ak písomné vyhotovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok nebolo
kupujúcemu dodané s produktom, je kupujúci povinný písomne oznámiť túto
skutočnosť predávajúcemu v lehote najneskôr do dvoch pracovných dní odo dňa
prevzatia tovaru alebo služby, v opačnom prípade sa predpokladá, že povinnosť
predávajúceho dodať písomný rovnopis týchto Všeobecných obchodných podmienok
bola riadne splnená.
3. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru alebo služby a
nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom (alebo službou) v lehote dvoch
pracovných dní od dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a prepravných
listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne
nepreukáže opak.
4.
Podľa zákona
o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji,
ktorý sa vzťahuje aj na nákup tovaru a služieb cez internet, ak sa predávajúci
a spotrebiteľ (kupujúci) nedohodnú inak, predávajúci je povinný objednávku
spotrebiteľa splniť do 30 dní od jej doručenia.
5.
Ak predávajúci nesplní zmluvu,
pretože objednaný tovar nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je povinný o tom
bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 15 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za
tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom
plnení. Miestom dodania objednaného tovaru alebo služby je adresa uvedená
kupujúcim v objednávke.
6.
Predávajúci bude bezodkladne
informovať kupujúceho o nemožnosti dodania tovaru alebo služby, ako aj v
prípadoch vyššej moci alebo dôvodoch, za ktoré predávajúci alebo
dopravca/doručovateľ/kuriér nezodpovedá. V tomto prípade predávajúci ponúkne
alebo poskytne spotrebiteľovi náhradné plnenie a postupuje podľa Všeobecných
obchodných podmienok a právnych predpisov.
7. Predávajúci dodá tovar alebo službu kupujúcemu na adresu ním uvedenú
pri vystavení objednávky a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci.
Dodanie alebo vydanie tovaru inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez
osobitného vopred daného písomného súhlasu predávajúceho a predávajúcim
požadovaných dokumentov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné, aby kupujúci uviedol
správne svoje identifikačné údaje pri objednávaní tovaru a údaje pre dodanie
tovaru.
8. Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými
prostriedkami vykonať zistenie a overenie či táto osoba je kupujúcim a či je
oprávnená prevziať tovar.
9. Ak to okolnosti vyžadujú, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na
predĺžení dodacej lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene.
V prípade špeciálnej požiadavky sa dodacia lehota predlžuje o ďalšie pracovné
dni, ktoré budú oznámené kupujúcemu elektronicky.
10.
Dodanie tovaru alebo služby, na
území Slovenskej republiky a krajín Európskej únie, predávajúci uskutoční
vlastnými prostriedkami k rukám kupujúceho (alebo kupujúcim písomne
splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru alebo služby), alebo prostredníctvom
tretích osôb (prepravných, kuriérskych a zásielkových spoločností).
11.
Dodanie tovaru alebo služby je
uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej
osobe na prevzatie tovaru alebo služby), resp. jeho odovzdaním prvému
prepravcovi na prepravu.
12.
Predávajúci informuje kupujúceho, že si vyhradzuje právo dodať objednaný
tovar (v počte viac ako 2ks) aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že aj
pre takéto samostatné dodania tovaru platí cena prepravy ako pri akceptácii
objednávky (t.j. viac prepráv je účtovaných len za cenu jednej prepravy ).
13.
Prepravovaný produkt musí byť
vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim podpisom na prepravnom/dodacom
liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj skutočnosť, že obal nebol porušený a
produkt bol dodaný kompletne v zmysle objednávky. Pri osobnom odbere
v prípade viditeľného poškodenia tovaru
alebo služby, prípadne zistiteľných vád, je kupujúci oprávnený neprevziať
produkt. Prevzatím tovaru alebo služby sa má za to, že tento nemal vady
zistiteľné pri osobnej prehliadke tovaru alebo služby.
14.
Pri osobnom i zásielkovom dodaní kupujúci
vyznačí poznámku o poškodení tovaru alebo služby v prepravnom/dodacom liste s
výstižným opisom tohto poškodenia, a to okamžite pri prevzatí, ak ide o vady
zistiteľné pri prevzatí, alebo najneskôr do 10 dní od prevzatia, ak ide o vady
skryté.
15.
Spolu s dodaním tovaru poskytne
predávajúci kupujúcemu potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
16.
Vznik zmluvy a platnosť tohto
právneho úkonu, upravuje Občiansky zákonník, ako aj možnosť jej zrušenia, tak
zo strany kupujúceho, ako aj predávajúceho. Zákon určuje niektoré možnosti
zrušenia a dovoľuje aj dohodu medzi kupujúcim a predávajúcim o stornovaní.
Dôvodom môže byť napríklad aj technická chyba v systéme internetového obchodu.
17.
Dodanie tovaru mimo územia Európskej
únie a na územie Tretích krajín je taktiež možné. Predávajúci však
odporúča kupujúcemu, aby sa o možnostiach a spôsoboch odoslania a dodania
tovaru, mimo územia Európskej únie a na územie Tretích krajín, informoval
u predávajúceho pred samotným vykonaním objednávky tovaru alebo služby.
Článok V
Prevzatie tovaru
alebo služby
1.
Predávajúci, špedičná, prepravná
alebo kuriérska spoločnosť alebo zásielková služba je oprávnená avizovať
dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, sms správou alebo inou vhodnou formou
(napr. telefonicky). Kupujúci zároveň súhlasí s tým, aby predávajúci poskytol
tieto údaje kupujúceho špedičnej, prepravnej alebo kuriérskej spoločnosti.
2.
Pri prevzatí tovaru alebo služby
je kupujúci povinný preukázať dopravcovi svoju totožnosť prostredníctvom
platných dokladov totožnosti (občiansky preukaz alebo pas). Z týchto dokladov
musí byť zrejmá totožnosť kupujúceho a oprávnenie k prevzatiu tovaru. V opačnom
prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany predávajúceho/prepravcu.
3.
Ak kupujúci neprevezme produkt,
predávajúci ho uloží vo svojej prevádzke alebo na adrese sídla spoločnosti a
vyzve kupujúceho na jeho vyzdvihnutie.
4.
V prípade, ak kupujúci nevyzdvihne
produkt ani do 30 pracovných dní odo dňa doručenia písomnej výzvy, uplynutím
lehoty na dodatočné prevzatie tovaru alebo služby, zmluvný vzťah založený
kúpnou zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim zaniká.
5.
Nebezpečenstvo poškodenia tovaru
alebo služby a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na kujúceho jeho
prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme produkt osobne alebo
prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.
6.
Pri prevzatí tovaru alebo služby
je kupujúci povinný odkontrolovať neporušenosť obalu a kompletnosť dodávky,
najmä počet transportných balení (balíkov/zásielok). V prípade akýchkoľvek
zjavných vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je kupujúci povinný
tieto bezodkladne, najneskôr do 12 hodín elektronicky alebo telefonicky oznámiť
predávajúcemu.
7.
Kupujúci je tiež povinný na
prepravnom dokumente vyznačiť všetky zjavné poškodenia zásielky a porušenosť
obalu. Ak je zistené iné narušenie obalu balenia či zásielky o neoprávnenom
otvorení zásielky, je kupujúci povinný zásielku od prepravcu/doručovateľa
neprevziať.
8.
Podpisom preberacieho protokolu
kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená. Ak kupujúci
nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu dokladov dodávaných s
tovarom v lehote 24 hodín od dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a
prepravných listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa
dôkazne nepreukáže opak.
Článok
VI
Prepravné
1. Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru
alebo služby. Tieto budú vyčíslené v objednávkovom formulári a vo
vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s
kúpnou cenou.
2. Prepravné zadarmo: Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia
interne určiť hodnotu alebo charakter objednávky, pri ktorej kupujúci už
neplatí cenu prepravy. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny prepravy
kupujúcim sa zobrazí v objednávke alebo na web stránke internetového obchodu.
Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto
Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať hodnotu alebo charakter
objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu prepravy. Na
uzatvorené kúpne zmluvy táto zmena nemá vplyv.
Článok VII
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Informácia ohľadom možnosti (práva) odstúpenia od
kúpnej zmluvy: Spotrebiteľ môže odstúpiť, od kúpnej zmluvy, aj bez uvedenia dôvodu do 14
kalendárnych dní, odo dňa od kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia
osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme produkt, t.j. táto lehota sa skončí po 14
dňoch od prevzatia tovaru. Ak však koniec tohto obdobia pripadne na deň
pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
2. Právo na odstúpenie od
zmluvy má podľa zákona len spotrebiteľ. Spotrebiteľom
je fyzická osobam, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
3. Zákonný nárok na vrátenie
tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ zakúpil
tovar prostredníctvom:
· zmluvy uzavretej na
diaľku (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a uzavretej
výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej
komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa,
najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného
listu alebo ponukového katalógu)
· zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy medzi predávajúcim
a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a
spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho;
zmluvy na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré
nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej v prevádzkových
priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie
bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa predávajúcim na
mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho alebo zmluvy
uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou).
4.
Pri uplatnení práva na odstúpenie
od zmluvy spotrebiteľ informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od
tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením. Spotrebiteľ môže použiť formulár na
odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci.
5.
Vzorový formulár oznámenia o odstúpení od zmluvy je tiež k dispozícií
na webovej stránke predávajúceho, alebo spotrebiteľovi
v prípade vyžiadania bude odoslaný e-mailom alebo poštou.
6.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je
zachovaná, ak spotrebiteľ zašle (odošle) oznámenie o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy, teda
najneskôr v 14. deň odkedy lehota na odstúpenie od zmluvy začala plynúť,
resp. ak koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa
predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.
7.
Po odstúpení od zmluvy vráti
predávajúci spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s
uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k spotrebiteľovi.
To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si zvolil iný druh doručenia, ako je
najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame predávajúci. Platby budú
vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude
predávajúcemu doručené oznámenie spotrebiteľa o odstúpení tejto zmluvy. Ich
úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použili pri platbe,
ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek
ďalších poplatkov.
8.
Platba za zakúpený tovar bude
kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho
alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo
nastane skôr.
9.
Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy:
·
Predávajúci je povinný bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení
od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a
poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods.
5. zákona.
·
Predávajúci je povinný vrátiť
spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ
pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s
predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi
nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
·
Predávajúci nie je povinný uhradiť
spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si
zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim.
·
Ak na základe zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi
domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar
odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci je povinný zabezpečiť
vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa odseku 1.
·
Pri odstúpení od zmluvy, predmetom
ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi
platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.
Pri odstúpení od zmluvy znáša
spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
11.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr
do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To
neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
12.
Spotrebiteľ berie na vedomie
skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi
predávajúcim a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitie
práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.,
darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným
tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky a pod.
13.
Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich, ktorými sú podnikateľské
subjekty, sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
14.
Objednávku môže kupujúci zrušiť
najneskôr v deň expedície tovaru zo skladu, a to telefonicky alebo
emailom. Kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené v týchto obchodných
podmienkach a na webovej stránke predávajúceho.
15.
Predávajúci odporúča (avšak
neprikazuje) kupujúcemu, aby vrátený tovar odosielal doporučene a takúto
zásielku si aj poistil.
16. Kupujúci má právo tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil jeho
vlastnosti a funkčnosť. Ak je tovar poškodený, rozbitý alebo
nefunkčný, vtedy je už kupujúci za takéto zníženie hodnoty tovaru zodpovedný.
17. Adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia od zmluvy): Lanard s.r.o., Severná 154/10,
Námestovo 029 01, Slovenská republika
18.
E-mailová adresa predávajúceho
(pre uplatnenie práva odstúpenia od zmluvy): info@neitronik.sk
19. Kupujúci
nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
· poskytnutie služby, ak sa
jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo
na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému
poskytnutiu služby,
· predaj tovaru alebo
poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy,
· predaj tovaru zhotoveného
podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo
tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
· predaj tovaru, ktorý
podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
· predaj tovaru uzavretého v
ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
· predaj tovaru, ktorý môže
byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
· predaj alkoholických
nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich
dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu
cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
· vykonanie naliehavých opráv
alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí
pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako
náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté
počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo
tovary vopred neobjednal,
· predaj zvukových záznamov,
obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového
softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
· predaj periodickej tlače s
výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v
ochrannom obale,
· poskytnutie ubytovacích
služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov,
poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s
činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje
poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
·
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy.
20. Žiadny právny predpis nepriznáva
spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru, zakúpeného v tzv.
kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci takúto možnosť (prípadne možnosť
výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka, činí tak nad rámec svojich
povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne
vymáhateľný. Pri klasickej forme predaja (v kamennej prevádzke)
vo všeobecnosti platí: Ak zakúpený tovar
nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou, farbou alebo ide o nevhodný výber
darčeka, duplicitu..., nejedná sa o vadu výrobku. Kupujúci nemá zákonom
upravené právo vynucovať od predávajúceho výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí,
ak výrobok nemá vady. Žiadny právny predpis nestanovuje predávajúcemu povinnosť
vrátiť kupujúcemu peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný tovar, ak ide o
bezchybný výrobok. Záleží len na vzájomnej dohode medzi kupujúcim a
predávajúcim a ochote predávajúceho vyhovieť spotrebiteľovi. To, že
niektorí predávajúci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do určitých dní
od zakúpenia výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si
podmienky stanovujú sami (počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena
za iný tovar, originál balenia, pôvodné visačky...) Za iný prípad sa považuje,
ak predávajúci možnosť vrátenia výrobku alebo možnosť výmeny za iný tovar
deklaruje „verejným prísľubom“ písomne nápisom v predajni alebo vo všeobecných
obchodných podmienkach. Vtedy je povinný dodržiavať ním stanovené podmienky. Spotrebiteľ
by sa mal vždy ešte pred kúpou výrobku v „kamennej prevádzke“ u predávajúceho
informovať na možnosť vrátenia tovaru, prípadne, či výmenu tovaru predávajúci
umožňuje a za akých podmienok. Zákonné odstúpenie od zmluvy bez udania
dôvodu (do 14 dní) je možné pri zmluvách uzatvorených na diaľku alebo pri
zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. V
prípade, že zakúpený výrobok vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má
kupujúci právo uplatniť riadnu reklamáciu. Postup pri uplatnení a vybavení
reklamácie upravuje zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení
neskorších predpisov.
21.
V prípade, ak predávajúci
zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný obsah podkladov je hanlivý, prípadne
v rozpore s morálnymi a etickými názormi predávajúceho, alebo
všeobecne záväznými právnymi predpismi, prípadne s inými zákonnými
rozpormi (napr. predaj alkoholických, tabakových alebo iných zákonom upravených
výrobkov osobám mladším ako 18 rokov), je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej
zmluvy, doručením písomného oznámenia o stornovaní potvrdenia objednávky
emailom. Kupujúcemu nevzniká nárok na žiadnu náhradu, okrem nároku na vrátenie
už zaplatenej kúpnej ceny.
22.
Predávajúci
je tiež oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť do
okamihu odoslania tovaru, najmä z dôvodu momentálne vzniknutej nedostupnosti
objednaného tovaru kupujúcim. O odstúpení je však Predávajúci povinný
bezodkladne informovať kupujúceho na e-mailovú adresu zadanú kupujúcim v objednávke.
Pred odstúpením je predávajúci oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie.
Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od kúpnej zmluvy.
23.
Predávajúci poskytuje záruku na
dodané produkty v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej
republiky. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru alebo služby zo
strany kupujúceho. V prípade kupujúcich – podnikateľských subjektov sa na
zodpovednosť za vady tovaru alebo služby a na podmienky poskytnutia záruky
vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
24.
V prípade vrátenia tovaru alebo
služby s vadou, ktorá vyšla najavo až po jeho prevzatí, a ktorá
nebola zrejmá a zistiteľná pri bežnej kontrole pri prevzatí, má kupujúci nárok
na primeranú zľavu z kúpnej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady alebo
vrátenie kúpnej ceny. Ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má
kupujúci nárok odstúpiť od zmluvy. Po dohode zmluvných strán môže byť produkt
s vadou nahradený aj novým produktom bez vád. Poškodený, alebo vadný tovar
musí byť kompletný.
25.
Postupy upravené v tomto
článku sa primerane vzťahujú aj na podanie sťažnosti alebo podnetu zo strany
kupujúceho.
26. Predávajúci informuje zákazníkov o orgánoch dozoru:
· Orgány štátnej správy na úseku
verejného zdravotníctva a štátna veterinárna a potravinová správa
·
Úrad
verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného
zdravotníctva
·
Slovenská
obchodná inšpekcia, ktorá dozoruje nad ponukou a predajom výrobkov a
poskytovaním služieb,
o
nad
ktorými podľa vecnej príslušnosti nevykonávajú dohľad orgány uvedené v
písmenách a) a b), alebo
o
počas
predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
27. Všeobecným orgánom trhového dozoru
v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu podľa zákona
č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole je Slovenská obchodná inšpekcia.
Inšpektorát
SOI pre Bratislavský kraj |
Inšpektorát
SOI pre Žilinský kraj |
Inšpektorát
SOI pre Trnavský kraj |
Inšpektorát
SOI pre Banskobystrický kraj |
Inšpektorát
SOI pre Trenčiansky kraj |
Inšpektorát
SOI pre Prešovský kraj |
Inšpektorát
SOI pre Nitriansky kraj |
Inšpektorát
SOI pre Košický kraj |
www.soi.sk
- na tejto webovej stránke je tiež uvedený telefonický a faxový kontakt na
Ústredný inšpektorát SOI a inšpektoráty SOI pre daný kraj, v súlade s územnosprávnym
usporiadaním SR.
Slovenská obchodná inšpekcia
ako orgán kontroly vnútorného trhu neskúma opodstatnenosť reklamácií, ale len
to, či boli splnené všetky zákonné podmienky vzťahujúce sa na reklamáciu,
vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa.
Článok VIII
Reklamačný
poriadok
1.
Záručná doba: Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov
je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne
24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy
tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom
vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto
lehoty.Predávajúci môže zákonnú dobu predĺžiť. Dĺžka predlženej záručnej doby
je vždy vyznačená na záručnom liste. Pokiaľ v záručnom liste nie je vyznačená
iná záručná doba, platí lehota 24 mesiacov. Záručná doba sa skladá zo zákonnej
lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej lehoty. V rámci zákonnej záručnej
lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č.40/1964 Z.z. § 619-627 s
prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. (Pri predĺženej lehote sa
reklamácie riadia výhradne týmto poriadkom.) Ak ide o použitú vec, kupujúci a
predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než
12 mesiacov. U tovarov predávaných za nižšiu cenu z dôvodu chyby či
nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola nižšia cena
dohodnutá.
2.
Pri všetkých tovaroch kupovaných
firemnými zákazníkmi, na základe obchodného vzťahu, (v zmysle Obchodného
zákonníka) je záručná doba – „záruka za akosť“ stanovená predávajúcim na 12 mesiacov.
3.
Postup predávajúceho a spotrebiteľa, pri uplatňovaní práv
vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného
prostredníctvom internetového obchodu, je bližšie špecifikovaný
v Reklamačnom poriadku.
4.
Postup predávajúceho a kupujúceho (majúceho IČO), pri uplatňovaní
práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného
prostredníctvom internetového obchodu, je bližšie špecifikovaný
v Reklamačnom poriadku.
5.
Reklamačný poriadok nadväzuje a
dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré upravujú predaj tovaru
prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a je uvedený v samostatnej
sekcii s názvom „Reklamačný poriadok“.
6.
Reklamačný poriadok je možné na
požiadanie spotrebiteľa (alebo kupujúceho majúceho IČO), zaslať
v elektronickej alebo v listinnej podobe na ním zvolenú adresu.
Článok IX
Informácia o alternatívnom riešení sporu
online (RSO) pre e-shop
1.
Predávajúci týmto zároveň
informuje zákazníkov (spotrebiteľov), že dňom 1. februára 2016 nadobúda
účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je
vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim
rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s
minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp.
dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po
súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
2.
Orgánom alternatívneho riešenia
sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu
elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu,
čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená
kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní
finančných služieb.
3.
Podľa §11 zák. 391/2015 o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o
nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo v prípade, ak dôjde k sporu s
predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť
sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €.
Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“,
ale aj na spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi zahraničnými
spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.
4.
Subjekt
alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom
o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
5.
Ak
spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh
na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou.
Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné
poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.
6. Orgán alternatívneho
riešenia sporov:
Slovenská obchodná
inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27,
SR.
web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
email: ars@soi.sk,
adr@soi.sk
7.
Návrh môže spotrebiteľ podať
spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, aj
elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na
stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
8.
Alternatívne riešenie sporov je
vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich
podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20€.
9.
Predávajúci týmto zároveň
informuje spotrebiteľov, o možnosti individuálneho podávania žiadosti,
návrhov, podnetov a pokusov o predídenie sporov elektronicky na
emailovú adresu: info@neitronik.sk
Článok X
Ochrana osobných údajov a
súkromia
1.
Osobné údaje spotrebiteľa
sú spracúvané podľa zák. č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení
zákona č. 84/2014 Z.z. (úplné znenie zákona zo dňa 30.05.2014 je uvedené
v Zbierke zákonov pod číslom 136/2014 Z.z.) (ďalej len „ZoOOU“). Spotrebiteľ
berie na vedomie, že predávajúci spracúva jeho osobné údaje v rozsahu: meno a
priezvisko, adresa, IČO, adresa
elektronickej pošty, telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“).
2.
Kupujúci berie
na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, v svojom
užívateľskom účte, pri objednávke vykonanej z webového rozhrania obchodu)
uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať
predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
3.
Poskytnuté
osobné údaje budú spracúvané len predávajúcim alebo ním určeným spracovateľom.
Tretím osobám bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov len v prípadoch
stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného
konania, ochrana práv spotrebiteľa, v prípade doručovania tovaru
Slovenskou poštou). V prípade ak bude tovar doručovaný kuriérskou spoločnosťou,
Vaše osobné údaje (v rozsahu meno, priezvisko, dodacia adresa, telefón,
e-mail) budú poskytnuté - dopravcovi zvolenému spotrebiteľom.
4. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať v súlade s
osobitnými predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe
automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
5. V prípade, ak sa spotrebiteľ domnieva, že
predávajúci alebo sprostredkovateľ vykonáva spracovanie jeho osobných údajov v
rozpore so zákonom, môže požiadať predávajúceho alebo sprostredkovateľa
o vysvetlenie. Podľa ZoOOU má spotrebiteľ právo okrem iného na
opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o
zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci spracúva a ďalšie práva
uvedené v § 28 ods. 1 ZoOOU.
6.
Spotrebiteľ má
najmä právo svoj súhlas s poskytnutím svojich osobných údajov na marketingové
účely kedykoľvek písomne zmeniť či odvolať, a to elektronicky alebo
písomne na adresu predávajúceho. Spotrebiteľ má právo okrem iného na opravu
nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname
osobných údajov, ktoré o ním predávajúci spracúva a ďalšie práva uvedené v § 28
ods. 1 ZoOOU.
7.
Predávajúci
ako prevádzkovateľ informačného systému uvádza ďalšie informácie ohľadom
spracúvania osobných údajov v osobitnej sekcii uvedenej na webovej
stránke.
Všeobecné obchodné podmienky platia v znení, v akom sú
uverejnené na internetovej stránke predávajúceho a boli schválené
príslušným orgánom spoločnosti.
Znenie Všeobecných obchodných podmienok je účinné od 01.01.2021